fredag den 24. maj 2019

Gåsegrib

I går ved middagstid fandt Jens Jørgen Andersen på Storklit Skagens anden Gåsegrib.  I min middagspause så jeg gribben kredse over Gyvelstien, hvorefter den gik til rast i nogle træer. Efter fyraften så jeg igen gribben fra Hulsig Hede og fulgte den til Bunken Klitplantage, hvor den gik til rast for natten. I dag så jeg den fra arbejde ved FF-handelsafdeling flyve mod Grenen ved middagstid. Eftermiddagen sad den ved Saftevandsbakken. Herfter gjorde den et kort trækforsøg mod sv ind over byen, bla. over min matrikel for så kort efter at returnere tilbage til Reservatet, hvor den gik til rast på Storsig.

Første fund var 24. maj 1985.

Fotograferet fra Bøjlevejen

Fotograferet fra min matrikel Jens Vævers Vej 26

Gåsegrib med en Gråkrage på slæb. Fotograferet fra Jens Vævers Vej 50






Kollision